Alltid bra erbjudanden varje vecka!

  • Du är här:
  • Hem
  • Retur och byte

Retur och byte

När du handlar hos Yarnmania.se har du 30 dagars returrätt / öppet köp från den dag du har fått ditt paket.

Vid retur ska etiketten / banderollen vara oöppnad, inte skadad eller lukta rök, mat m.m.


SÅ GÖR DU EN VANLIG RETUR:

Retur med Postnord (DPD) retursedel:
1. Limma fast den bifogade retursedeln på paketet. Skicka med följesedel tillsammans med det du returnerar och använd originalförpackning eller annan tät förpackning.
2. Lämna in returpaketet till närmaste inlämningsställe. Sök efter närmaste här: https://my.postnord.no/service-points?context=privat
3. Be alltid om ett kvitto på din retur när du lämnar in paketet. 

Om du saknar retursedel: 
1. Om du har tappat bort din retursedel kan du skriva ut en ny här. Välj nr 2 och ange returkoden Strikkeretur
- Denna retursedel gäller endast för retur med Postnord (se ovan).


Håll reda på spårningsnummer och kvitto tills returen är behandlad. Det tillkommer 69 kr för returporto på tillhörande faktura/betalning när returen är behandlad.

När vi har tagit emot och behandlat din retur kommer din betalning/faktura att korrigeras. Om du har valt fakturabetalning och den inte är betald än, så tas varan/varorna bort från fakturan och du får en uppdaterad faktura via e-post. Om du redan har betalt med kort vid beställning, eller om fakturan redan är betald, kan du få en återbetalning från Klarna inom 1-5 vardagar efter att returen är färdigbehandlad här hos oss. 

Om du inte har hunnit betala fakturan kan det vara smart att sätta den på paus för att slippa påminnelser om förfallodatumet är inom kort. Behandlingstiden för en retur kan ta upp till 2 veckor från att vi har fått tillbaka varan. Du kan enkelt sätta fakturan på paus (rapportera in retur) via "min sida" på www.klarna.se, via Klarnas egen app eller på tfn. 08-120 120 10 mån-fre kl. 08.00-22.00 och lör-sön 10:00-17:00 (stängt på helgdagar).

Om du inte betalar fakturan i tid och inte informerar Klarna om att varorna ska returneras och fakturan pausas i väntan på behandling av returen, så kan det tillkomma påminnelsesavgifter från Klarna på den obetalda fakturan. 
Kunden är ansvarig för att betala eventuella påminnelser. 

Vill du använda en annan fraktmetod än vår retursedel så kan du göra det för egen räkning och på egen risk till följande adress: 

Yarnmania
Grålösvägen 46
452 60 Strömstad
SWEDEN

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

SÅ GÖR DU ETT BYTE:
- Du får gratis retur vid byte. Den nya beställningen görs med normala fraktpriser. 

1. Lägg en ny order i webbutiken på den produkt(-er) du vill byta till. Skriv sedan det nya ordernumret på följesedeln som du skickar med returpaketet för att få gratis retur. 
- Vill du ha samma produkt men t.ex. bara i en annan färg, får du varan till samma pris som du köpte varan för i din ursprungliga order. Vid byte av stickpaket vill vi att hela stickpaketet returneras och att man lägger en ny order.
- Skicka ditt nya ordernummer till oss (post@yarnmania.se) när beställningen är gjord så rättar vi till priset så det stämmer med priset i din ursprungliga orderDet är inte nödvändigt om varan har samma pris som när du beställde första gången eller om du beställer en helt annan produkt.

2. Retursedeln sätts fast på paketet (retursedel finns i paketet). Se hur du returnerar ovanför.


Håll reda på spårningsnummer och kvitto tills returen är behandlad. Om du vill använda en annan fraktmetod än vår retursedel kan du göra det för egen räkning och på egen risk.

När vi har tagit emot och behandlat din retur kommer din betalning/faktura att korrigeras. Om du har valt fakturabetalning och den inte är betald än, så tas varan/varorna bort från fakturan och du får en uppdaterad faktura via e-post. Om du redan har betalt med kort vid beställning, eller om fakturan redan är betald, kan du få en återbetalning från Klarna inom 1-5 vardagar efter att returen är färdigbehandlad här hos oss. 

Om du inte har hunnit betala fakturan kan det vara smart att sätta den på paus för att slippa påminnelser om förfallodatumet är inom kort. Behandlingstiden för en retur kan ta upp till 2 veckor från att vi har fått tillbaka varan. Du kan enkelt sätta fakturan på paus (rapportera in retur) via "min sida" på www.klarna.se, via Klarnas egen app eller på tfn. 08-120 120 10 mån-fre kl. 08.00-22.00 och lör-sön 10:00-17:00 (stängt på helgdagar).

Om du inte betalar fakturan i tid och inte informerar Klarna om att varorna ska returneras och fakturan pausas i väntan på behandling av returen, så kan det tillkomma påminnelsesavgifter från Klarna på den obetalda fakturan. 
Kunden är ansvarig för att betala eventuella påminnelser. 

Vill du använda en annan fraktmetod än vår retursedel så kan du göra det för egen räkning och på egen risk till följande adress: 

Yarnmania
Grålösvägen 46
452 60 Strömstad
SWEDEN

Läs mer om hur returer hanteras via Klarna HÄR

Copyright ® 2024 All rights reserved Levererad av frontsoftware.no